Σκλαβενίτης: Το παραδοσιακό σούπερ μάρκετ φέρνει δύο ανατροπές το 2020

Create: 21/01/2020 - 18:00

Ο Σκλαβενίτης, το ελληνικό σούπερ μάρκετ που έχει βρεθεί πολλές φορές στο επίκεντρο φημών, που δεν επιβεβαιώθηκαν για εξαγορά, έκανε το επόμενο βήμα. Το σούπερ μάρκετ που δεν έχει ούτε site σε λειτουργία, μπήκε στο online με μια εξαγορά.

Ο Σκλαβενίτης, το ελληνικό σούπερ μάρκετ, που πολλές φορές βρίσκεται στο επίκεντρο φημών για ενδεχόμενο εξαγοράς από μεγάλο ξένο όμιλο, ωστόσο πάντα αυτές οι φημές διαψεύδονται, ξεκίνησε το 2020 με την είσοσό του στο ηλεκτρονικό εμπόριο. 

Μέχρι σήμερα η εταιρεία έχει το site της, το sklavenitis.gr, ωστόσο αυτό είναι υπό κατασκευή εδώ και πολλά χρόνια. Με λίγα λόγια πεισματικά η εταιρεία αρνιόταν να μπει στη συγκεκριμένη αγορά, όπως έχουν κάνει τα υπόλοιπα σούπερ μάρκετ με τις δικές τους ιστοσελίδες. 

Η συγκεκριμένη εταιρεία γενικά διαφέρει σε πολλά σημεία από τον ανταγωνισμό. 

Το πρώτο και βασικό είναι το άνοιγμα των σούπερ μάρκετ της, την Κυριακή. Η εταιρεία επιμένει ότι μια τέτοια κίνηση είναι έξω από τη φιλοσοφία της.

Η απόφαση για τις Κυριακές

Η παλαιότερη μνημονιακή απαίτηση των τραπεζών που στήριξαν οικονομικά την εξαγορά της Μαρινόπουλος, σε συνδυασμό με το πλεονέκτημα που έδινε η απόκτηση των μεγάλων καταστημάτων της Carrefour και της ψήφισης από την κυβέρνηση για άνοιγμα των καταστημάτων στις τουριστικές περιοχές 30 Κυριακές, βρέθηκαν παλαιότερα στο επίκεντρο για την οικογένεια Σκλαβενίτη.

Το τι συνέβη και οι σκέψεις αυτές δεν έγιναν πράξη, έγινε γνωστό, όταν ένας συνεργάτης του Ομίλου στον επικήδειό του στην εξόδια ακολουθία του Στέλιου Σκλαβενίτη αποκάλυψε το μυστικό”\ που κρυβόταν πίσω από την απόφαση.

Στην ομιλία του, μεταξύ των άλλων, ανέφερε: «Κυριακή 1η Απριλίου. Ποιος δεν θα ευχόταν αυτό το άσχημο νέο να ήταν μία κακοήθεια της ημέρας. Αυτό θέλαμε να πιστέψουμε όλοι. Μας γέλασες φίλε Στέλιο. Ήθελες να κάνεις πάλι κάτι που εμείς δεν περιμέναμε. (…) Σήμερα έχεις καταφέρει να κάνεις το βάρος ασήκωτο καθώς μοναδική πυξίδα στην ζωή σου ήταν η δικαιοσύνη. «Να γίνει αυτό που είναι σωστό», αυτό έλεγες πάντα, και πάντα με μία καθηλωτική απλότητα.

Πολύ δύσκολο, σχεδόν αδύνατο να βρεις στον τόπο μας τον συνδυασμό μίας πετυχημένης επιχειρηματικής πορείας να συμβαδίζει με την ταπεινότητα, την ηθική, την ευγένεια και κυρίως την αγάπη για τον άνθρωπο. (…)

Η απόφασή του «δεν ανοίγουμε τις Κυριακές». Ποιος ξέρει την ανθρώπινη ιστορία πίσω από αυτή την απόφαση; Ζητώ συγνώμη που μοιράζομαι το μυστικό σου. Σκεφτόσουν μαζί με τα αδέλφια σου τι θα κάνατε. Δεν είχατε αποφασίσει και βγαίνοντας από το γραφείο σου άκουσες το μικρό παιδί ενός στελέχους σου να λέει «γιατί μαμά λες ότι είναι καλό αφεντικό ο Σκλαβενίτης αφού την Κυριακή δεν θα είσαι σπίτι μας». Σου πήρε μόνο ένα λεπτό να γυρίσεις πίσω στο γραφείο σου και να πάρετε αμέσως την απόφαση σας. «Δεν ανοίγουμε».

Η είσοδος στο online 

Χθες έπεσαν οι υπογραφές για την εξαγορά της ηλεκτρονικής πλατφόρμας της εταιρείας YODA Α.Ε που ίδρυσε ο Γιάννης Χήτος, από τη Σκλαβενίτη. Εξαγορά η οποία σηματοδοτεί την είσοδο της Σκλαβενίτης στην ηλεκτρονκή εποχή.

Αυτές οι μέρες αλλάζουν την πορεία της Σκλαβενίτης που από ένα παραδοσιακό σούπερ μάρκετ, χωρίς ούτε καν site, αποκτά ηλεκτρονική παρουσία, σε πρώτη φάση μέσω της Caremarket.gr.

Αν και από σήμερα Τρίτη το ηλεκτρονικό κατάστημα Caremarket.gr εντάσσεται στην εταιρεία Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης, θα απαιτηθεί χρόνος μέχρι την πλήρη ενσωμάτωση των συστημάτων και την αλλαγή της ταμπέλας. Μάλιστα, δεν αποκλείεται και το online κατάστημα Sklavenitis.gr να ανέβει στον αέρα μέσα στη χρονιά.

Η ιστορία της Σκλαβενίτης

Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1954 από τους Ιωάννη Σκλαβενίτη, Σπύρο Σκλαβενίτη και τον Μιλτιάδη Παπαδόπουλο, αρχικά κάνοντας χονδρεμπόριο.

Το 1967 ιδρύουν την πρώτη εταιρεία τηλεφωνικών παραγγελιών στην Ελλάδα, την ΤΗΛΕΞΥΠ – η πρώτη εταιρεία delivery στη χώρα. Ο πρωτοποριακός χαρακτήρας της και η διάθεση προϊόντων αρίστης ποιότητας σε τιμές χονδρικής συνέβαλαν στην εξάπλωση της φήμης της, με αποτέλεσμα σε σύντομο χρονικό διάστημα να δέχεται παραγγελίες σχεδόν από κάθε γωνιά της Αττικής.

Η επιτυχία της ΤΗΛΕΞΥΠ τούς ώθησε το 1969 στη δημιουργία του πρώτου καταστήματος λιανικής και εν συνεχεία, το 1971, στην ίδρυση του πρώτου σούπερ μάρκετ, στο Περιστέρι (Λεωφόρος Κηφισού 80), εκεί όπου σήμερα βρίσκονται οι κεντρικές εγκαταστάσεις της εταιρείας.

Οι πατεράδες της επιχείρησης, Γιάννης Σκλαβενίτης και Σπύρος Σκλαβενίτης, έφυγαν από τη ζωή, ο πρώτος το 1993, ο δεύτερος το 2006. 

Την οικογένεια σημάδεψε η ξαφνική απώλεια του Στέλιου Σκλαβενίτη το 2018.

Μαζί τα αδέρφια έφεραν εις πέρας την καθόλου εύκολη υπόθεση της εξαγοράς-διάσωσης της Μαρινόπουλος, αναδεικνύοντας την νέα εταιρεία τον μεγαλύτερο εργοδότη της χώρας με πάνω από 20.000 εργαζομένους, εν μέσω κρίσης και δυσπραγίας. Κι όμως δεν κατέφυγαν σε μειώσεις μισθών και απολύσεις. Αντίθετα, αύξησαν και τις αποδοχές περίπου 3,5 χιλιάδων εργαζόμενων (εξομοιώνοντας εν πολλοίς τους χαμηλόμισθους εργαζόμενους Μαρινόπουλου με εκείνους του δικτύου Σκλαβενίτη) .

Disclaimer: 

Οι απόψεις του ιστολογίου δεν συμπίπτουν απαραίτητα με το περιεχόμενο του άρθρου.