Έξαλλοι οι ιδιοκτήτες Ιστορικών αυτοκινήτων - Κάθε 2η Κυριακή η διέλευση των οχημάτων!

Create: 02/12/2019 - 10:00

Σε απόγνωση οι ιδιοκτήτες  ιστορικών αυτοκινήτων της χώρας, οι οποίοι κάνουν λόγο  για ανηλεή πόλεμο που τους γίνεται από το κράτος. Ο πόλεμος αυτός, όπως λένε,  ξεκίνησε από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ τον Οκτώβριο του 2017 και συνεχίζεται από την Νέα Δημοκρατία η οποία διατηρεί το ίδιο καθεστώς παρά τις δεσμεύσεις της και τις υποσχέσεις που είχε δώσει προεκλογικά, βάση των οποίων θα έδινε  έμφαση σε κάθε τι που μπορεί να τονώσει τον τουρισμό της χώρας.

Όλα ξεκίνησαν με την ΚΥΑ που εξέδωσε η κυβέρνηση το 2017, με την οποία απαγόρευε την κυκλοφορία των ιστορικών οχημάτων και αυτοκινήτων στους δρόμους των πόλεων, παύοντας ουσιαστικά την ελεύθερη πρόσβαση τους και αναγκάζοντας τους ιδιοκτήτες τους να κρατούν τα αμάξια τους στα γκαράζ τους, αραχνιασμένα.

ΔΥΟ ΦΟΡΕΣ ΤΟ ΜΗΝΑ

Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας όταν ήρθε στην εξουσία με νέα δική της απόφαση επιτρέπει την διέλευση των ιστορικών οχημάτων ή καλύτερα των οχημάτων εκείνων με ιστορικές πινακίδες κάθε δεύτερη Κυριακή του μήνα και την ελεύθερη πρόσβαση των αυτοκινήτων αυτών στους δρόμους μεταξύ του γκαράζ και του συνεργείου τους ή το αντίστροφο.

Δίνει δηλαδή την δυνατότητα στους ιδιοκτήτες να πηγαίνουν να φτιάχνουν τα αυτοκίνητα τους και να τα επιδιορθώνουν για να τα κρατούν στη συνέχεια στα γκαράζ τους, αφήνοντας τους να τα οδηγούν μόλις δύο μέρες το μήνα.

Παράλογο; Κι όμως στην Ελλάδα του 2020 συμβαίνει και αυτό. «Στην ουσία η απόφαση της Νέας Δημοκρατίας δεν αλλάζει κάτι και ούτε αναιρεί την ΚΥΑ του ΣΥΡΙΖΑ» τονίζει ο αντιπρόεδρος της Ελληνικής Λέσχης Ιστορικού Αυτοκινήτου, Σπήλιος  Λαλιώτης. «Το αντίθετο θα έλεγα...Μας εμπαίζει παρά μας διευκολύνει».

ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟΙ ΟΙ ΛΟΓΟΙ

«Το όλο θέμα κρύβει μέσα του την νοοτροπία του κράτους και του δημοσίου, προκειμένου να αναγκάσει τον φορολογούμενο πολίτη να πληρώσει κάποια χρήματα που με βάση τα όσα ισχύουν στην ευρωπαϊκή νομοθεσία, ενδεχομένως να γλίτωνε».

Η φορολογία για τους κατόχους των ιστορικών αυτοκινήτων, σύμφωνα με νόμο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, είναι μηδαμινή. Το ελληνικό κράτος, με τις αποφάσεις αυτές αναγκάζει τους ιδιοκτήτες ιστορικών αυτοκινήτων να βγάλουν τη σχετική πινακίδα που τους εξασφαλίζει τη μηδαμινή φορολογία, έτσι ώστε να βάλουν μια συμβατική με την οποία θα πληρώσουν κανονικά τον φόρο που τους αναλογεί.

«Αυτός είναι ο στόχος τους. Διαφορετικά είσαι αναγκασμένες να κρατήσεις το αμάξι στο γκαράζ σου, με ότι αυτό μπορεί να σημαίνει για το αυτοκίνητο που όταν είναι αραγμένο όλο σχεδόν τον μήνα, κάποια στιγμή περνάει στην πλήρη ακινησία».

Και όλα αυτά τη στιγμή που οι ιδιοκτήτες των οχημάτων αυτών έχουν ξοδέψει χιλιάδες ευρώ για να τα ανακαινίσουν, να τα αναδιαμορφώσουν και τα διαμορφώσουν κατάλληλα, δίνοντας τους και πάλι ζωή. Χρήματα και άπειρο χρόνο αφού η όλη διαδικασία θέλει ψάξιμο και αναζήτηση μέχρι να βρει κάποιος τα κατάλληλα ανταλλακτικά που να ταιριάζουν στο αμάξι που φτιάχνει.

Η ΑΓΟΡΑ ΤΗΣ ΑΝΤΙΚΑΣ

«Πίσω από τα ιστορικά αυτοκίνητα κρύβεται μία ολόκληρη αγορά και δεκάδες επαγγέλματα που ζουν ή ενισχύονται μέσα από αυτόν τον τομέα» τονίζει ο κ. Λαλιώτης. «Συνεργεία, φαναρτζήδες, πωλητές ανταλλακτικών και αρκετοί ακόμα επαγγελματίες που εδώ και δύο χρόνια έχουν επηρεαστεί αρνητικά από τις αποφάσεις αυτές του ελληνικού  κράτους».

Στην ουσία έχουν υποστεί καθίζηση στην κίνηση και στον τζίρο τους αφού είναι λογικό οι ιδιοκτήτες των ιστορικών οχημάτων, ειδικότερα αυτοί που το κάνουν καθαρά από χόμπι και μεράκι, δεν έχουν κανένα κίνητρο για να ρίξουν χρήματα και να φτιάξουν τα αυτοκίνητα αυτά.

20.000 ΑΝΤΙΚΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Στο εξωτερικό φυσικά τα πράγματα δεν είναι έτσι. «Στην Ελλάδα υπάρχουν τουλάχιστον 20.000 οχήματα που έχουν χαρακτηριστεί ιστορικά και θεωρούνται είτε κλασικά, είτε αντίκες. Πίσω από κάθε ιστορικό αμάξι κρύβεται η ιστορία του βιομηχανικού πολιτισμού αφού το αυτοκίνητο ήταν το βασικό προϊόν που την διαμόρφωσε» τονίζει ο κ. Λαλιώτης.

Η Ελλάδα μπορεί να μην έχει μεγάλη ιστορία πίσω της στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας, όμως θα μπορούσε αν ήθελε να έχει μία θέση στο όλο θέμα, αξιοποιώντας τουριστικά τις αντίκες και το ιστορικό αυτοκίνητο.

Αυτό δηλαδή που γίνεται στην Ιταλία. «Σίγουρα το ιστορικό αυτοκίνητο θα μπορούσε να παίξει ρόλο στην ανάδειξη του ελληνικού τουρισμού και στη βιομηχανία της χώρας. Το ιστορικό όχημα κεντρίζει το ενδιαφέρον του επισκέπτη και του τουρίστα και αυτό μπορεί εύκολα να το διαπιστώσει κανείς αν πάει στα νησιά ή στο κέντρο της Αθήνας” τονίζει ο κ Λαλιώτης.

ΤΑ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ TOURS

Απόδειξη τα tours που γίνονται κάθε καλοκαίρι με ιστορικά οχήματα από ευρωπαίους επισκέπτες και τουρίστες από όλα τα μέρη της Ευρώπης που έρχονται στην χώρα μας για να διασχίσουν με τις αντίκες τους και τα υπέροχα αυτά αμάξια τους την ενδοχώρα, περνώντας μπροστά από μνημεία και αρχαιολογικούς χώρους, διαφημίζοντας πέρα από τις φυσικές ομορφιές της Ελλάδος, τον πολιτισμό και την κληρονομιά της στην παγκόσμια κοινότητα.

Πρόκειται, άλλωστε, για επισκέπτες που συνήθως έχουν μεγάλη οικονομική άνεση και που θα αφήσουν τον οβολό τους στα καταστήματα και στα μαγαζιά της κάθε περιοχής που επισκέπτονται. Τουρίστες που πλέον για να κυκλοφορήσουν με το όχημά τους στους ελληνικούς δρόμους θα πρέπει να εξασφαλίσουν ειδική άδεια (κάτι που γίνεται κυρίως μέσω των οργανωμένων ταξιδιωτικών γραφείων που διοργανώνουν το κάθε tour) για να μην τους συλλάβουν.

ΔΕΙΓΜΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

«Στο εξωτερικό ένα ιστορικό αυτοκίνητο όχι μόνο δεν φορολογείται, αντίθετα δίνονται κίνητρα για να αυξηθούν και να γίνουν ακόμα περισσότερα, αφού θεωρείται δείγμα πολιτισμού και κουλτούρας. Στην Ιταλία μάλιστα και ειδικότερα σε πόλεις που προσελκύουν τουρίστες οι αντίκες έχουν ελεύθερη πρόσβαση στο ιστορικό κέντρο τους. Στην Ελλάδα μας κυνηγούν κα μας αναγκάζουν να τα έχουμε παρκαρισμένα στα γκαράζ. Εδώ είμαστε ακόμα... Μπανανία» λέει ο κ. Λαλιώτης.

Κ. Α.

(από εφημερίδα 7 Μέρες Ενημέρωση)

Disclaimer: 

Οι απόψεις του ιστολογίου δεν συμπίπτουν απαραίτητα με το περιεχόμενο του άρθρου.