Χοληστερόλη: Πέντε τρόφιμα που την μειώνουν

Create: 29/06/2020 - 16:30

Ορισμένα από τα τρόφιμα που μειώνουν τα επίπεδα χοληστερόλης είναι γνωστό πως προσφέρουν μια ικανή ποσότητα διαλυτών φυτικών ινών, οι οποίες δεσμεύουν τη χοληστερόλη και τις πρόδρομες ουσίες της στο πεπτικό σύστημα και τις απομακρύνουν από το σώμα προτού περάσουν στην κυκλοφορία του αίματος.

Ακολουθούν πέντε από αυτές τις τροφές:

Βρώμη. Ένας εύκολος τρόπος για να ξεκινήσετε να μειώνετε τη χοληστερόλη σας είναι να επιλέξετε ένα γεύμα βασισμένο στη βρώμη ή δημητριακά βρώμης για πρωινό, τα οποία προσφέρουν ένα με δύο γραμμάρια φυτικών ινών ανά μερίδα. Προσθέστε μπανάνα ή φράουλες στο πρωινό για να κερδίσετε ακόμα μισό γραμμάριο.

Όσπρια. Τα όσπρια είναι ιδιαίτερα πλούσια σε φυτικές ίνες που συμβάλλουν στο αίσθημα του κορεσμού. Αυτό σημαίνει ότι αισθάνεστε χορτάτοι για περισσότερη ώρα μετά την κατανάλωση του γεύματος. Επιπλέον, με τόσα πολλά είδη οσπρίων και τόσους πολλούς τρόπους μαγειρέματος, από τους γίγαντες και τη φασολάδα μέχρι τα μαυρομάτικα και τις φακές, τα όσπρια αποτελούν ένα ιδιαίτερα εύκολο φαγητό που προσαρμόζεται σε κάθε διατροφική ανάγκη.

Ξηροί καρποί. Έρευνες έχουν αποδείξει ότι η κατανάλωση αμυγδάλων, καρυδιών, φυστικιών και άλλων ξηρών καρπών κάνει καλό στην καρδιά. Καταναλώνοντας 55 περίπου γραμμάρια καρυδιών την ημέρα, θα μειώσετε την LDL χοληστερόλη σε ποσοστό της τάξης του 5%. Επίσης, τα καρύδια έχουν επιπλέον θρεπτικά συστατικά που προστατεύουν την καρδιά με ποικίλους άλλους τρόπους.

Τροφές ενισχυμένες με στερόλες και στανόλες. Οι φυτικές στερόλες και οι στανόλες μειώνουν την ικανότητα του σώματος να απορροφά χοληστερόλη από το φαγητό.  Στα ράφια των σούπερμαρκετ θα βρούμε σκευάσματα που περιέχουν αυτές τις ουσίες και τα οποία μπορούμε να εντάξουμε στη διατροφή μας, εφόσον μας το επιτρέψει ή μας το συστήσει ο ειδικός. Δύο γραμμάρια από φυτικές στερόλες και στανόλες ημερησίως μπορούν να μειώσουν την LDL χοληστερόλη κατά 10%.

Λιπαρά ψάρια. Η κατανάλωση ψαριών δύο με τρεις φορές την εβδομάδα μπορεί να μειώσει την LDL χοληστερόλη με δύο τρόπους: αντικαθιστώντας το κρέας, το οποίο έχει κορεσμένα λιπαρά οξέα που ενισχύουν την LDL χοληστερόλη και προσφέροντας τα ω-3 πολυακόρεστα λιπαρά οξέα που μειώνουν την LDL χοληστερόλη. Αυτό συμβαίνει καθώς τα ω-3 λιπαρά οξέα μειώνουν τα τριγλυκερίδια στην κυκλοφορία του αίματος και προστατεύουν την καρδιά.

Disclaimer: 

Οι απόψεις του ιστολογίου δεν συμπίπτουν απαραίτητα με το περιεχόμενο του άρθρου.